Lilostravel.reismee.nl

Week 11

Hallo allemaal, alweer een week voorbij. Ik ben hier al voor 11 weken, ik kan het bijna niet geloven! Elk weekeind doe ik weer leuke dingen! Vorig weekeind ben ik naar lights on geweest op oxford street. Dit is het aanzetten en dus soort van begin van de kerst periode van de lampen die in oxford street zijn opgehangen. Hier is een enorme happening omheen gebouwd er zijnlive artiesten van wie ik nog nooit gehoord heb en eigenlijk nog steeds niet want het geluid stond niet hard genoeg ;). Toen alle artiesten (3) gespeeld hadden kwam er een wereld beroemde DJ (wederom nog nooit van gehoord, ik weet ook niet hoe wereld beroemd hij is maargoed) daar gingen ze even mee praten, vervolgens gingen ze aftellen en drukte hij een knop in waardoor de lichten aan gingen. Ik moet heel eerlijk zijn ik vond het nogal een anti-climax, het zijn maar lichten. Ik weet dat het om het idee gaat van het begin van kerst maar het is niet echt iets wat ik heel erg zou aanraden om te doen. Maar het was wel gezellig en daar gaat het om! De rest van de week was afgezien van vrijdag vrij normaal. Ik ben een aantal keer naar het centrum hier in fulham geweest. En voor de rest was het gewoon weer super gezellig met de kinderen! Vrijdag mocht C naar mama's werk dus na school heb ik haar daarheen gebracht. Maar eerst gingen we een cakeje kopen en brownies en een baby chino (koffie voor kinderen, dus zonder koffie, met melk) Daarna was ik vrij, maar er was nog iets bijzonders op zondag. Iedereen droeg poppy's, dit zijn stoffe rode bloemen. Het was namelijk herdenkingsdag hier, in plaats van op 4 juli. Het symbool, de poppy, komt van de slachtvelden. Er werd dagenlang gevochten en gebombardeerd. Er is zoveel bloed gevoeld en stuk gemaakt dat het leek alsof er nooit meer iets zou groeien. Tot er ineens poppies gingen groeien, een soort eerste teken dat het allemaal beter zou worden. Hier is een gedicht over geschreven door Lt Col John McCrae het heet: In flanders field. Het is een mooi gedicht! Hier een linkje naar het gedicht: http://www.greatwar.co.uk/poems/john-mccrae-in-flanders-fields.htm . Vandaag zijn ik en een vriendin naar westfield shopping centre geweest, ik heb er niks gekocht maar het is een erg mooi overdekt winkelcentrum. Ik ben nog aan het zoeken naar een heel erg foute kesttrui de mensen hier schijnen het ook echt te dragen;). Morgen ga ik weer lesgeven en daarna misschien nog op een jacht naar een foute kersttrui;)

Have a great week and see you next saturday
Liselotte

Reacties

Reacties

Marijke

Geweldig om zo'n traditie mee te maken!
En een mooi bijpassend gedicht inderdaad....

Dikke kus, Marijke

Yvonne de Rooij

Leuk Liselotte, dat je ons ook meeneemt in de geschiedenis van GB. Mooi gedicht, moest wel translate erbij pakken:-)
Geniet van de Kerstsfeer in Londen.

Liefs, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!